3 Jul 2013

Tutunuri Samuel Gawith la Tobaccoshop.ro


La începuturile mele de fumător de pipă tutunurile Samuel Gawith au fost, îndrăznesc s-o spun, o revelație. Aveam câteva pipe, mai bune sau mai rele, baza unei colecții pe care sper într-o zi să o aduc la numărul perfect de 100 de exemplare. Trecusem prin faza clișeu a aromaticelor (pe care le fumez și acum), un debut obsesiv pentru Sundays Fantasy,  încercasem ce se mai găsea acum ceva ani pe piața românească (McBaren și Peterson, plus alte mărci pe care memoria gustativă e poate mai bine să le uite). Mai târziu aveam să trec prin faza mistică a adorării latakiilor și cea ulterioară a meditațiilor virginiene, preponderent sub formă de flake. Dar înainte de asta a fost primul tutun cu latakia. Squadron Leader de la Samuel Gawith. ”Monstră” primită de la Mrg, pe care am examinat-o ceva vreme înainte să fumez prima pipă. Nu mai întâlnisem așa ceva. Mirosul era straniu, textura diferită, umiditatea aproape de perfecțiune. Nimic din miresmele fructate sau cele vag aducând a iarbă a virginiilor simple, eventual cu un piperat adaos de perique. Una din acele fumate care îți rămân în memoria afectivă. 


Cam în aceeași perioadă am început să frecventez și întâlnirile Pipa Club București, unde am avut ocazia să gust și să descopăr alte sortimente Samuel Gawith. Unele doar câte un bol la răstimpuri, din altele am cumpărat câte o cutie sau două. Unele au fost extraordinare, tabacuri de referință, altele au fost bune și foarte bune, până acum nici o dezamăgire. Genul de tutun de pipă pe care îl recomanzi cu acea fascinată devoțiune a îndrăgostitului. Tutunuri pe care nu le găseam în magazinele autohtone, deși în ultimii ani s-au schimbat lucrurile și acolo. În bine. 

Acum la Tobaccoshop.ro se găsește o mare parte din colecția Samuel Gawith: Squadron Leader, Commonwealth, Golden Glow, Westmorland, Full Virginia Flake, Skiff, Scotch Cut Mixture, Perfection, St James, Black Cherry, Chocolate Flake, Balkan Flake sau 1792, dar și ”ciudățenii” ca Twist Brown No 4 sau Twist Black XX (mărturisesc, prea tari pentru mine). Prețul este bun, 60 de lei pentru o cutie de 50 de grame. Mai multe detalii pe site și pe forumul PCB. Pe unele le știu deja, pe altele abia aștept să le încerc. 

Nu prea am mai fumat în ultima vreme, cel puțin nu ca în epoca de aur a pasiunii, dar cred că voi reveni la pipele mele. Oricum, cea mai bună veste în domeniu de anul acesta. Dacă reușesc până la finele lui 2013 să îmi completez colecția și cu un poker... 

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...